Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2019

18/07/2019

De aanmelding is van start – Inschrijvingen tot 21 september mogelijk.

Welke innovaties verbinden Nederland en Duitsland dit jaar in het bijzonder? De DNHK is op zoek naar ondernemingen en projecten met grensoverschrijdend succes. Vanaf vandaag kunt u zich aanmelden voor de prestigieuze <link nl lidmaatschap duits-nederlandse-prijs-voor-de-economie _blank>Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2019.

Grootste prijs in zijn soort

Met inmiddels elf prijsuitreikingen en meer dan 400 aanmeldingen reikt de DNHK de grootste Nederlandse prijs in zijn soort uit. De prijsuitreiking trekt veel aandacht aan beide zijden van de grens. “Dit is precies waarom we de Prijs voor de Economie 2008 in het leven hebben geroepen,” aldus Günter Gülker, directeur van de DNHK. “We willen de voorlopers in de Nederlands-Duitse markt graag de aandacht geven die ze verdienen.” De uiteindelijke winnaar wordt democratisch gekozen via een online stemming, waarvoor de DNHK en de deelnemers hun Nederlands-Duitse netwerk inzetten.

Wie maakt kans op de prijs?

Er wordt gezocht naar bedrijven of projecten die met succes nieuwe producten, processen of diensten op de markt hebben gebracht - niet alleen in eigen land, maar ook in het buurland. “Natuurlijk behoren innovaties, ontstaan uit Nederlands-Duitse samenwerking, ook tot de kanshebbers”, zegt Günter Gülker. De winnaars van de laatste drie jaren zijn de online supermarkt Picnic, het softwarebedrijf SendCloud en het levensmiddelbedrijf Cheesepop.

Waarom deelnemen?

De media-aandacht in zowel Nederland als Duitsland vormt een belangrijke reden om deel te nemen aan de inschrijving. Bovendien krijgen de kandidaten toegang tot een netwerk van potentiële investeerders en nieuwe partners. Tijdens de <link nl evenementen details feier-abend _blank>feestelijke uitreiking kunnen de finalisten hun onderneming verder aan meer dan 100 beslissers uit de politiek en het bedrijfsleven presenteren.

Hoe verloopt de selectieprocedure?

Kandidaten kunnen zich <link nl evenementen aanmeldformulieren aanmelding-duits-nederlandse-prijs-voor-de-economie _blank>online aanmelden. Kent u een bedrijf die de Duits-Nederlandse prijs voor de economie zou moeten winnen? Stuur dan een mail sturen aan k.brodherr@dnhk.org. De inschrijving sluit op 22 september 2019, waarna de DNHK-jury zich over de inzendingen zal buigen en de finalisten selecteert. Via een online stemprocedure in oktober beslissen ondernemers uit beide landen uiteindelijk welke finalist de Prijs voor de Economie 2019 het meest heeft verdiend. De winnaar wordt dan feestelijk bekendgemaakt op 4 november in Den Haag.